Likwidacja barier architektonicznych w szkołach
Jutro poniedziałek, większość z nas idzie do pracy, młodsi do szkoły. No właśnie, jak wygląda likwidowanie barier architektonicznych w szkołach? Szkoły specjalne, dedykowane dla osób niepełnosprawnych są wyposażone w windy, mają specjalne podjazdy. Jednak masa osób na wózkach, jest niepełnosprawna tylko fizycznie, mogą uczęszczać do zwykłych szkół. Mogą, tylko czy mają jak się do nich dostać? Sporo szkół jest zlokalizowanych w starych budynkach, nie mają wind, ani architektonicznych możliwości na ich zamontowanie, że o kosztach już nie wspomnę.
Rozwiązaniem jest montaż urządzenia, które będzie dopasowane do indywidualnych warunków w danej szkole. Może to być platforma schodowa lub krzesełko schodowe. To drugie z powodzeniem może służyć również osobom poruszającym się o kulach, które chodzą samodzielnie ale mają trudności z pokonaniem schodów. Oprócz niepełnosprawnych, mogą z nich korzystać np. osoby z nogą w gipsie.
Zaletą krzesełka schodowego, jest możliwość montowania go na krzywym torze, który jest za każdym razem projektowany i produkowany pod konkretne zamówienie. Można go zamontować nawet na wąskich i stromych schodach. Rodzaj schodów nie ma znaczenia, to kwestia odpowiedniego projektu i elementów montażowych.
Wyobrażacie sobie teraz pewnie żartownisiów wożących się bez przerwy z góry na dół takim krzesełkiem? Producent przewidział i to 🙂 Krzesełko jest wyposażone w stacyjkę z kluczykiem – tak jak w samochodzie, żeby je uruchomić należy wsadzić i przekręcić kluczyk. Nikt nie powołany go nie użyje. Do krzesełka może być dołączonych kilka kluczyków, żeby mogło z niego korzystać więcej osób.
Krzesełka takie są wykonane z odpornych materiałów, posiadają pas bezpieczeństwa oraz niezbędne atesty, także spełniają wszelkie wymagania, aby można ich używać w szkołach. A Wy spotkaliście się z podobnym krzesełkiem w swojej szkole lub pracy? Napiszcie nam o tym.
*Wszystkie zdjęcia pochodzą z TEJ strony
Niepełnosprawny w wielkiej płycie
Niepełnosprawny i zima